زمان جاری : چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 - 6:52 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام مهمان گرامي؛
مهمان گرامي، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد


آیا میدانید؟ ایا میدانید :






تعداد بازدید 99
نویسنده پیام
armen84 آفلاین



ارسال‌ها : 5
عضویت: 18 /11 /1395
ثبت شرکت
نماینده مردم گرمسار و آرادان گفت: دولت در برنامه ششم توسعه علاوه بر دو درصد از بودجه هزینه‌های جاری، دو درصد از تملک‌دارایی‌ها و سه درصد از سود کلیه \"شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی\" را به پژوهش‌ و تحقیقات اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، غلامرضا کاتب امروز در دومین نشست شورای همیاری و توسعه آموزشی مراکز آموزش عالی غرب استان سمنان که در دانشگاه پیام نور گرمسار برگزار شد با تقدیر از توجه ویژه به حوزه تحقیقات در دانشگاه‌ها اظهار کرد: توجه به این بخش بیش از آنکه هزینه باشد، سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

وی با اشاره به خدمات نظام جمهوری اسلامی در حوزه‌های علمی-دانشگاهی افزود: دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران در بخش دانشگاهی در این کمتر از چهار دهه حقیقتا بسیار چشمگیر بوده است.

عضو هیات رئیسه مجلس دهم با اشاره به اینکه در ابتدای انقلاب 170 هزار دانشجو در کشور مشغول به تحصیل بودند خاطرنشان کرد: امروز به برکت نظام اسلامی، بالغ بر چهار میلیون و 800 هزار دانشجو در سراسر کشور تحصیل می‌کنند.

لزوم تغییر در شیوه‌های علم‌آموزی

کاتب با انتقاد از عدم مهارت‌آموزی به دانشجویان تصریح کرد: دانشگاه‌ها نباید تنها به‌دنبال مدرک دادن به دانشجویان و دانش‌آموختگان خود باشند.

وی ضمن تاکید بر لزوم تغییر در شیوه‌های علم‌آموزی در دانشگاه‌های ایران ادامه داد: امروز باید شیوه کسب علم توسط دانشجویان تغییر کند و تنها به اعطای یک مدرک به دانشجویان اکتفا نشود. دانشگاه‌ها و مراکز علمی باید به فکر تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان و جذب نخبگان دانشجویی به این شرکت‌ها باشند تا علاوه بر تولید علم، شاهد ایجاد ثروت و اشتغال نیز باشیم.

این نماینده مردم با اشاره به توجه بیشتر به پژوهش و تحقیقات در چند سال اخیر اضافه کرد: در بحث تحقیقات و توجه به آن در برنامه ششم توسعه مقرر شده علاوه بر اختصاص دو درصد از بودجه هزینه جاری، دو درصد از تملک دارایی‌ها و سه درصد از سود کلیه شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی در پایان سال صرف تحقیقات دانشگاه‌ها شود که گام خوبی در جهت توسعه منابع این حوزه مهم و استراتژیک است.

وی تاکید کرد: علاوه بر این به دانشگاه‌ها نیز این مجوز داده شده که بتوانند برای ثبت شرکت‌های دانش بنیان اقدام کنند.

نماینده مردم گرمسار و آرادان با تاکید بر اهمیت اقتصاد دانش‌بنیان خطاب به روسای دانشگاه‌ها گفت: پیشتازی در اقتصاد دانش‌بنیان به همت والا و اتحاد و همدلی نیاز دارد لذا دانشگاهیان باید زمینه را برای پیشتازی در این بخش فراهم کنند.

امضای کاربر : هتل مائده مشهد
دوشنبه 18 بهمن 1395 - 16:47
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | ثبت شرکت | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS